Раді повідомити!
Школа «Унікум» увійшла до Програми “Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів”.
У нашому закладі діє «Школа сприяння здоров’ю».
Ми прагнемо: створити сучасні умови для рухливих видів діяльності на свіжому повітрі та у приміщеннях, які б відповідали нормам безпеки й викликали у дітей зацікавленість та бажання активно долучатися до різноманітних активних видів діяльності.
Ми робимо реальні кроки: 
› спираємось на комплексний підхід та систематизуємо педагогічні дії щодо здоров’язбережувальних технологій;
› налагоджуємо та удосконалюємо здорове харчування;
› стимулюємо фізичні активності та формуємо свідоме ставлення наших вихованців до власного здоров’я.
Ми потребуємо:
пошуку нових, дієвих привабливих для дітей форм для створення освітнього здоров’язбережувального середовища.
Ідеї програми «Healthy School: заради здорових і радісних школярів» співзвучні прагненням педагогічного колективу нашого закладу.
Участь у програмі «Healthy School: заради здорових і радісних школярів» ми розглядаємо, як можливість:
› поповнити багаж креативних ідей;
› впроваджувати інноваційні методи залучення молодших школярів до рухливої діяльності;
› отримати додаткові шляхи для створення рухливих зон та спортмайданчиків на пришкільній території. #HealthySchools_UA

Здоров’я – це рух! І ці слова змогли підтвердити учасники шкільного марафону школи «Унікум». На День сім’ї була організована дружня пробіжка батьків з дітьми, адміністрації закладу та соціально – психологічної служби по мікрорайону школи. Спортивний гурт прикрашали прапор України та прапорці з гаслами «За здоровий спосіб життя».

Здоров’я – найважливіше в житті людини. Тому завданням кожного є збереження здоров’я свого та оточення.

Педагог організатор Бойко Г.М. спільно із соціальним педагогом Антоновою Л.А. вирішили викоренити застарілі умови виступів агітбригад з пропаганди дотримання здорового способу життята створили нову нетрадиційну форму: виступи Хелсерів.

«Health– це здоров’я! Здоров’я – це справжній скарб! Ми за здоровий спосіб життя!». Ось девіз хелсерів школи «Унікум» – тацювально-вокальної групи активістів, які своєю енергією, запальністю та з використанням незначної кількості фраз, довели оточуючим, що виконання фізичних вправ може бути веселим та цікавим.

Продовженням виступу Хелсер-групи для учнів став загальношкільний фестиваль «Healthydance», в якому взяли участь хелсер-групи 3-4 класів. Учасники запалили глядачів своєю енергійністю та завзятістю. Глядачі не стояли осторонь, а підключалися до танцювальних рухів. Усі учасники дійства отримали незабутні враження та позитивні емоції.

У Сумській спеціалізованій школі № 30 «Унікум» не тільки унікальні діти, але й унікальні батьки. У ролі хелсерів себе змогли відчути й батьки учнів 4-В класу, які на святі останнього дзвоника продемонстрували свої танцювальні здібності, запал, молодість та, головне, прагнення формувати в наших дітях навички здорового способу життя! 

У рамках проекту Школа сприяння здоров’ю 8 лютого до закладу завітали студенти факультету фізичної реабілітації СумДУ. Вони зустрілися з учнями 2-их класів. Діти із задоволенням виконували фізичні вправи, які показували гості, мали змогу пограти у розважальні ігри та, навіть, проявити себе у ролі ведучого гри. Учні залишилися у піднесеному настрої та з маленькими сувенірами.

7.12.17 у межах тижня «За здоровий спосіб життя» відбулася Асамблея для учнів 3-х класів. Мудрики виступили з повідомленням «Що таке здоров’я?» Вони звернулися до дітей із закликом розширювати та поглиблювати свої знання про свій організм, докладати зусиль на підтримку свого здоров’я. Учні зацікавлено сприйняли інформаційне повідомлення. Важливо, щоб вони на практиці вчилися користуватися порадами щодо збереження свого здоров’я.

Вправи від сколіозу для дітей

– Причини виникнення сколіозу в дітей
– Комплекс вправ для дітей від сколіозу
– Комплекс додаткових вправ для корекції сколіозу

Як відомо, сколіоз в дітей є дуже поширеною хворобою. Часто він зустрічається і в підлітків. У більшості випадків така аномалія пов’язана з швидким ростом дітей. Слід зазначити, що сколіоз належить до повністю виліковних захворювань, адже в дітей відбувається формування хребта і його можна досить легко відкорегувати за допомогою спеціальних засобів та вправ від сколіозу. На сьогоднішній день існує цілий ряд методів лікування сколіозу в дітей, однак кінцевий ефект від лікування сколіозу буде залежати від того, у скільки років було виявлено захворювання та коли почалось лікування.

Під сколіозом у дитини лікарі розуміють бічне викривлення хребта на певному рівні. Відомо, що такого роду порушення у дітей виникають у віці з 5 до 16 років. При цьому сколіозом страждає близько 10 % п’ятирічних дітей, а серед підлітків це захворювання зустрічається вже у 50 % дітей. Як свідчить лікарська статистика, дуже рідко батьки звертають серйозну увагу на сколіоз в дитини. Ще меншого значення при цьому надається різноманітним способам профілактики викривлення хребта.

Причини виникнення сколіозу в дітей

Найбільш поширеною причиною розвитку сколіозу у дитини є неправильне положення тіла протягом тривалого часу. Найчастіше діти викривляють хребет, сидячи в незручному положенні на уроках і заняттях. Під час цього виникає нерівномірне навантаження м’язів, яке в кінцевому результаті призводить до зміни форми самого хребта. Від цього м’язи швидко втомлюються та ослабляються. Протягом певного часу поступово відбуваються негативні зміни зв’язок хребта, що в кінцевому результаті впливає на форму хребців зокрема та хребта в цілому.

Причини сколіозу шийного відділу хребта:

– ревматизм, рахіт, ряд захворювань нервової системи;
– набуті травми (під час падіння або ударів);
– травми, отримані під час пологів;
– порушення постави.

Причини сколіозу грудного відділу:

– незначна вкороченість однієї ноги (візуально майже непомітно);
– тривале ношення важкого рюкзака або сумки одному плечі;
– неправильний розподіл фізичного навантаження;
– дистрофія тканин м’язів;
– атрофія спинних м’язів;
– церебральний параліч;
– пухлини;
– рахіт.

Причини сколіозу поперекового відділу:

– регулярне порушення положення тіла (через короткозорість, плоскостопість);
– туберкульоз, плеврит та деякі інші захворювання;
– неодночасний розвиток груп м’язів;
– порушення харчування;
– порушення постави;
– травми.

Комплекс вправ для дітей від сколіозу

Комплекс спеціальних фізичних заходів, які застосовуються для лікування та профілактики сколіозу в дітей найчастіше виконується в спеціальних групах. Тому батькам слід регулярно водити дитину на заняття ЛФК. Однак дитина може виконувати вправи від сколіозу в домашніх умовах під пильним наглядом батьків. Іноді дитині також потрібна підтримка та допомога під час таких занять, тому батькам слід постійно стежити за виконанням рухів та слідкувати за змінами у положенні тіла.

Комплекс вправ для спини від сколіозу передбачає насамперед виконання в домашніх умовах простих рухів, а також ряду додаткових вправ, що корегують навантаження та розвивають відповідні групи м’язів. В першу чергу слід щоденно виконувати три базові вправи, що описані нижче. У більшості випадків їх достатньо для профілактики сколіозу в дитини.

  1. В положенні стоячи слід виконувати ходьбу на місці. При цьому положення тіла повинно бути максимально прямим. Після цього потрібно підійматись на носках та одночасно витягувати руки вгору та опускати вниз. Кількість таких рухів і тривалість вправи слід поступово збільшувати.
  2. В положенні лежачи на спині потрібно потягнути правий лікоть у напрямку лівого коліна, а потім лівий лікоть – до правого коліна. Після цього кожне з колін по черзі потрібно підтягувати в напрямку грудей, фіксуючи його в такому положенні на кілька секунд. Цей комплекс рухів слід повторити декілька разів і поступово збільшувати тривалість виконання цієї вправи.
  3. В положенні лежачи на животі слід витягнути руки вгору перед грудьми, після чого відірвати ноги від підлоги. Потім потрібно закласти руки за голову і намагатись поступово підвести голову вгору, намагаючись прогнутись в цьому положенні.

Комплекс додаткових вправ для корекції сколіозу

  1. Стати на носки, руки підняти вгору і зчепити в замок, нахиляти тулуб в різні боки.
  2. Поставити ноги на ширину плечей та опустити руки. Підняти руку вздовж тулуба біля плеча ковзним рухом, нахиляючи при цьому тулуб в сторону, протилежну до піднятої руки. В цей час інша рука знаходиться на нозі.
  3. Поставити ноги на ширину плечей та опустити руки. Підняти руку вгору та відвести назад, після чого змінити положення рук і виконати цей рух іншою рукою.
  4. Ноги знаходяться на ширині плечей. Підняти руку вгору, нахиляючись при цьому в протилежний бік. В цей час іншу руку завести за спину. Змінити положення рук.
  5. Стати боком до стінки і зловитись руками за перекладину, виконуючи в цей момент нахил.
  6. Стати на одне коліно, руки покласти на пояс. Підняти одну руку вгору, нахилившись при цьому в протилежний бік.
  7. Лягти на живіт. Періодично розводити руки в сторони, прогинаючи тіло.
  8. у положенні лежачи на животі витягнути руки вперед, підіймаючи одночасно передню частину тулуба та одну ногу. Повторити рух з підйомом іншої ноги.
  9. Лягти на живіт, взяти в руки палицю. Витягнути руки з палицею вперед та прогнутись. Повторити рух декілька разів.
  10. Стати на коліна і спертись на руки. Підіймати вперед одну руку, витягуючи назад при цьому протилежну їй ногу. Після повернення в початкове положення повторити вправу, змінивши ногу і руку.
  11. Сісти на підігнуті ноги, підняти руку вгору, прогинаючи тулуб. При цьому витягнути назад протилежну ногу. Після цього вправу виконати іншою рукою та ногою, повторивши її декілька разів.
  12. Стати на коліна і спертись на руки. Повернути тулуб, підводячи при цьому руку в сторону, та повернутись в початкове положення.

13-14. Стати на коліна і спертись на руки. Втягнути руки вперед ковзним рухом, після чого підтягнути їх до колін.

  1. Повиснути несиметрично стінці. Витягнути руку з прогнутого боку тулуба та зігнувши іншу руку. Змінити положення рук.

16-17. Ходити на колінах, періодично витягуючи то одну то іншу руку та підтягуючи ноги.

  1. Сісти на похилу лавку, яка нахилена в бік викривлення хребта. Покласти руку на пояс, завівши руку зі сторони викривлення за голову.
  2. Сидячи на похилій лавці, як в попередній справі, нахиляти тулуб в бік, протилежний викривленню.
  3. Лежати декілька хвилин на спині, витягнувши руки та поклавши їх паралельно до тулуба.

«Краще один раз побачити, ніж сто разів почути» – говорить народна мудрість.

Зір відіграє велику роль у розвитку людини. З допомогою зору здійснюється 90% сприйняття зовнішнього світу. Оскільки організм дитини дуже чутливий до різних видів впливу, саме в дитячому віці зору повинні приділяти особливу увагу. Якщо ще десяток років тому лікарі говорили про зниження зору у дітей початкової школи, то зараз дітей з ослабленим зором стало багато і в дошкільних закладах. Це пов’язують із впливом на зір моніторів комп’ютерів, електронних іграшок.

Робота з профілактики зору повинна проводитися систематично та носити цілеспрямований, усвідомлений характер; необхідно, щоб представляла для дітей певний інтерес і поєднувалася з елементами цікавості. Корекційні вправи можуть бути використані в різних видах діяльності вчителями, вихователями та батьками.

Всі вправи умовно можна розділити на кілька груп: вправ для активізації робіт м’язів ока; окорухові вправи, вправи для активізації рухової функції; вправи для формування бінокулярного, стереоскопічного зору.
Вправ для активізації робіт м’язів ока

Комплекси вправ для активізації роботи м’язів ока, які сприяють зняттю втоми, поліпшенню кровообігу, розслабленню.

Комплекс вправ для активізації роботи м’язів очей

  1. Дивитися прямо перед собою 2-3 сек.
  2. Поставити вказівний палець на відстані 25-30 см від очей, перевести погляд на кінчик пальця, дивитися на нього 2-3 сек, опустити руку (4-5 разів).
  3. Опустити голову, подивитись на носок лівої ноги; підняти голову, подивитись у правий верхній кут кімнати; опустити голову, подивитись на носок правої ноги; підняти голову, подивитись у верхній лівий куток кімнати (ноги на ширині плечей) (3-4 рази)
  4. Подивитися на вершини дерев перед вікном; перевести погляд і назвати будь-який предмет на землі, відшукати в небі птахів або літак і простежити за ними поглядом; назвати транспорт, проїжджаючий повз або стоїть на узбіччі дороги.
  5. Очі відкриті. Виконувати часте-часте моргання очима. Ця вправа сприяє боротьбі з хронічною «сухістю» очей.
  6. Стоїмо або сидимо спокійно. Витягуємо руку. Фіксуємо погляд на кінчику вказівного пальця, утримуємо погляд на приближаемом власному пальці, іншою рукою одночасно ощупываем цей палець.
    При такому способі крім фіксації (має місце координована робота зорового, рухового аналізаторів).

Пальмінг є різновидом гімнастики для очей, яка допомагає їм відпочити. Діти розтирають долоні до відчуття тепла. Після цього долоні кладуть на закриті очі таким чином, щоб центр долоні припав якраз на око. Долоні – ключова деталь пальмингу. Тримати долоні на очах 2-3 хвилини. У цей час можна включити спокійну музику або читати вірші.

  1. Потерти долоні одна об одну. Закрити повіки, потім закрити очі долонями. «Дивитися» до упору вправо і вліво, не відкриваючи при цьому очі. Повторити вправу 10-15 разів.
  2. Точно так само, як у першій вправі, «дивитися» з закритими століттями, але на цей раз по діагоналі, з правої і з лівої. Вправу повторити 10-15 разів.
  3. Тепер «дивимося» вгору-вниз. Вправу повторити 15-20 разів.
  4. Повіки закриті, робити кругові рухи очними яблуками, спочатку в одну. потім – в іншу сторону. Вправу повторити по 10-15 разів у кожну сторону.
  5. Повіки очей закриті. Сісти, розслабитися, потерти перенісся тильною стороною долоні. Тривалість вправи – 2-3 хвилини.
  6. Повіки очей закриті. М’яко «постукати» за бровам вказівними, середніми і безіменними пальцями обох рук. Тривалість вправи – 1 -2 хвилини. Всі перераховані вище вправи покращують кровообіг очей, тим самим, роблячи їх здоровими і витривалішими.

 

Тема: « Формування правильної постави та профілактика плоскостопості у дітей молодшого шкільного віку»

Опис роботи школи сприяння здоров’ю

Відгук про школу  по сприяння здоров’ю

Схема № 1

Концептуальна модель «Школи сприяння здоров′ю» комунальної  установи Сумська спеціалізована школа І ступеня № 30.

 

Схема № 2

Форми роботи Школа сприянню здоров’я.

«Формування правильної постави та профілактика плоскостопості в учнів молодшого шкільного віку»