«Лідерство – це вміння передавати іншим людям розуміння їхньої цінності та потенціалу настільки чітко, що в них з´являється натхнення бачити їх у собі.»
Стівен Кові
Для того, щоб учні засвоїли навички ХХІ століття та були готові до успішного життя у сучасному світі, заклад освіти розпочав упровадження програми «Лідер в мені», яка є адаптацією відомої програми Стівена Кові «Сім звичок високоефективних людей» до шкільного середовища та дитячого віку.
Для нас дуже важливо:
7 звичок – це підготовка дитини до життя. Програма має навчити учнів покладатися на себе (бути незалежним) і співпрацювати з іншими (бути взаємозалежними)
Опанування звичок учнями відбувається у декілька етапів:
- ознайомлення
- формування навичок під час занять, відпрацювання та практика (за участі педагогів та однокласників)
- використання в повсякденній діяльності (керування у вирішенні питань та проблем, використання лексики Звичок тощо)
- участь у Днях Лідерства
Сім звичок
- Я проактивний
- Я відповідальний(-а).
- Я виявляю ініціативу.
- Я вибираю свої дії, своє ставлення і свій настрій.
- Я не звинувачую інших у своїх помилках.
- Мене можна образити лише, коли я вирішив(-ла) бути ображеним (-ою).
- Для того, щоб вчиняти правильно, мені не потрібно, щоб про це хтось попросив, і я вчиняю правильно, навіть якщо ніхто не бачить.
- Я знаю свою мету
- Я планую заздалегідь і встановлюю цілі.
- Я роблю те, що має значення і щось змінює.
- Я важлива частина свого класу і роблю свій внесок у виконання у виконання школою свого завдання та реалізації її бачення.
- Я намагаюся бути порядним громадянином.
- Я роблю спочатку важливе, а потім термінове
- Я витрачаю свій час на найбільш важливі справи.
- Це означає, що я кажу «ні» тому, що мені не потрібно робити.
- Я встановлюю пріоритет, складаю розклад та рухаюсь за планом.
- Я дисциплінований та добре організований.
4)Я думаю в стилі «win-win»
- Я утримую баланс між тим, чого бажаю я та тим, чого бажають інші.
- Коли починається конфлікт, я шукаю вирішення, за якого обидві сторони виграють.
5) Я спочатку слухаю іншого, а потім пояснюю своє
- Я вислуховую ідеї та почуття інших.
- Я намагаюсь побачити речі з їхнього погляду.
- Я слухаю та не перебиваю.
- Я слухаю вухами, очима та серцем.
- Я впевнено висловлюю свої ідеї.
- Розмовляючи з людиною, я дивлюся їй у вічі.
6) Я створюю синергію
- Я ціную сильні сторони інших людей та навчаюся в них.
- Я встановлюю гарні стосунки з іншими, навіть з тими, хто на мене не схожий.
- Я гарно працюю в групі, адже знаю, що в команді ми можемо знайти кращі рішення, ніж поодинці.
- Коли є два варіанти, я завжди шукаю третю альтернативу.
- Я поводжуся скромно.
7) Я вчасно загострюю пилку
- Я правильно харчуюся, займаюся фізичними вправами — піклуюся про своє тіло.
- Я вивчаю багато нового, і не тільки в школі — піклуюся про свій розум.
- Я проводжу час зі своєю родиною й друзями — піклуюся про своє серце.
- Я приділяю час тому, щоб допомагати людям — піклуюся про свою душу.
- Я утримую баланс між всіма частинами свого життя.