Проєкт
«Мова без кордонів»
Мета проєкту: розвиток комунікативних навичок учнів початкових класів з української, англійської та німецької мови в позаурочний час, формування стійкої мотивації до вивчення мов, розширення лінгвістичного кругозору учнів.
Завдання:
- збагатити лексичний запас учнів у таких сферах спілкування, як:
- у їдальні,
- на прогулянці,
- під час виконання домашнього завдання,
- у роздягальні,
- під час динамічної паузи,
- у школі,
- після уроків.
- розвивати уміння вільно спілкуватися іноземними мовами в різних ситуаціях ;
- згуртувати класний колектив шляхом виконання спільних вправ та завдань,
- виховувати повагу до різних культур, виховувати лідерські якості та відповідальність школярів.
Керівник проєкту Цуканова О.В., учитель англійської мови.
Учасники проєкту: вихователі ГПД, учні 1- 4 класів.
Тривалість проєкту: на постійній основі.
Сфери спілкування: у їдальні, на прогулянці, під час виконання домашнього завдання, у роздягальні, під час динамічної паузи, у школі, після уроків.
Опис проекту:
- Перший етап (підготовчий):Триває один місяць. Керівник проекту разом з вихователями ГПД, які мають фахову освіту з англійської мови, підбирають лексику, дидактичний матеріал та розподіляють його за темами. Вихователі розробляють та готують наочний матеріал.
- Другий етап (основний): Протягом року. Вихователі, , проводять роботу з учнями. Кожного місяця працюють над розвитком комунікативних навичок учнів за визначеною тематикою. Кожного місяця, залежно від класу, обирається лексичний матеріал на визначену тему:
- для учнів 1 класу – до 10 слів,
- для учнів 2 класу – 10 – 15 слів,
- для учнів 3 класу – 15 – 20 слів.
- Для учнів 4 класу- 20-25 слів
Обов’язковою умовою в кожному класі має бути місце для наочності: пробкова дошка або ватман, де вихователь розміщує наочний матеріал. Наочність вихователі готують самостійно, або ж із залученням учнів класу. Вся лексика має бути підписаною. Раз на тиждень педагоги знайомлять учнів з 4 – 5 словами, а далі відпрацьовують лексичні одиниці за допомогою різних ігор та в повсякденному житті.
Наприклад, під час одягання на вулицю, вивчаючи тему «Clothes», вихователь може дати дітям вказівку «Put on your coat, it’s cold outside». В таких ситуаціях, коли одні діти швидше одягаються, з ними можна погратися в гру «Show me your…».
Під час відпочинку діти вивчають тематичні вірші, пісні, грають в різноманітні ігри. Вихователі можуть використовувати презентації для роботи над лексичним матеріалом.
На допомогу педагогам пропонується чарівна коробочка, куди діти можуть складати написані слова, які важко запам’ятовуються. Ця коробочка повинна бути на видному місці, і кожного разу, коли дитина буде проходити повз неї, буде згадувати те слово. Через деякий час вихователь пропонує заглянути до коробочки і визначити слово – чемпіон, те слово, яке більш за все не сподобалося учням. І виявилось найскладнішим.
- Проміжні результати: в кінці кожного місяця вихователь разом з дітьми підводить підсумки по темі та готує звіт про проведену роботу у довільній формі. Це може бути колаж, створення макету, показ мод тощо.
- Заключний етап: вихователі разом з учнями демонструють результати своєї праці у вигляді презентацій, проектів, колажів, міні-концертів. Роботи учнів розміщуються на сайті школи.
Прогнозовані результати реалізації проєкту:
Проект сприяє розвитку в учнів комунікативної компетентності, розвиває творчі здібності, створює ситуацію успіху, виховує успішних, впевнених в собі особистостей, які цінують власну культуру і поважають інші, вчить цінувати такі моральні якості, як дружба, працьовитість, доброта.