Як підготувати дитину до першого класу, якщо буде дистанційне навчання

Як організувати вдома робочий процес в умовах карантину  

Ідеї, як весело провести час з дітьми вдома

Як розважити дитину під час карантину

Як швидко впоратися з тривогою: п’ять порад психолога

Нова українська школа: що чекає майбутніх першокласників та їх батьків?

Булінг у школі: чому діти цькують дітей і що з цим робити

Рекомендації вчителям та батькаміз профілактики та подолання дезадаптації першокласників

Батькам першокласників: соціально-психологічна адаптація першокласників до умов шкільного навчання.

Ознаки обдарованої дитини

Поради психолога батькам щодо успішного навчання дітей

Пам’ятка батькам, щодо надання психологічної допомоги дітям, які прибули із зони АТО

Як навчити дитину самостійності

Як запобігти дитячим суїцидам. Поради батькам від департаменту кіберполіції.

Криза 7 річного віку

Що треба знати батькам про Інтернет, щоб убезпечити дитину від суїциду 

Поради батькам щодо оволодіння дітьми навичками адекватного реагування на ситуацію успіху

Як батьки можуть виразити свою любов до дитини

Як шкільні перегони впливають на дітей

Психологічний захист від насильства над дітьми в сім’ї

Індивідуальні особливості аудіалів, візуалів та кінестетиків

Заповеди Марии Монтессори для родителей

Пам’ятка батькам обдарованих дітей

  • Створіть безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках, де вона могла б знайти розраду у разі своїх розчарувань і невдач.
  • Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини.
  • Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здаються безглуздими.
  • Залишайте дитину одну і дозволяйте їй, якщо вона бажає, самій займатися своїми справами. Надлишок опіки може обмежити творчість.
  • Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов’язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями.
  • Допомагайте дитині задовольняти основні людські потреби, оскільки людина, енергія якої скута основними потребами, рідко досягає висот у самовираженні.
  • Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.
  • Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини – терпіння. Вона має навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей.
  • Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.
  • Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.

ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ БАТЬКАМ

  1. Не навчайте того, з чим ви необізнані: для правильного виховання дитини потрібно Знати її вікові та індивідуальні особливості.
  2. Не сприймайте дитину як свою власність, не ростіть її для себе. Ваша мета — виростити її для життя серед людей.
  3. Довіряйте дитині. Розтлумачуйте те, що вона робить краще, а не гірше. Залишайте за нею право на особисті помилки, дитина володіє вмінням самостійно їх виправляти.
  4. Не ставтеся до дитини зневажливо. Дитина повинна впевнюватись у своїх силах поступово, тоді з неї                      виросте відповідальна особистість.
  5. Будьте терплячими. Ваша нетерплячість — ознака слабкості, перший показник вашої невпевненості в собі.
  6. Будьте послідовними у своїх вимогах, однак запам’ятайте: твердості у вихованні можна досягти не покараннями, а стабільністю обов’язкових для виконання правил, спокійним тоном спілкування, неквапливістю й послідовністю.
  7. Потурбуйтеся про те, щоб ваша дитина накопичувала досвід у спокійному темпі. Дозволяйте їй відпочивати від ваших розпоряджень, зауважень, наказів. Нехай син або донька потроху вчаться розпоряджатися самі собою.
  8. Виключіть зі своєї практики вислів: «Роби, якщо я наказав», змініть цю форму вимоги іншою: «Роби, тому що не зробити цього не можна, це принесе користь». Дитина має звикнути діяти не на догоду зовнішньому розпорядженню (навіть батьківському), а тому, що це доцільно, розумно, потрібно для когось.
  9. Оцінюючи дитину, кажіть їй не тільки про те, чим ви особисто не задоволені, а й про те, що вас у ній радує. Ніколи не порівнюйте свою дитину з сусідською, з її друзями, однокласниками. Порівнюйте, якою вона була вчора і якою вона є сьогодні. Це допоможе вам швидше оволодіти азами батьківської мудрості.
  10. Ніколи не кажіть, що вам ніколи виховувати свою дитину. Це все одно, що сказати: «Мені ніколи її любити». Ми виховуємо своїх дітей способом свого життя, системою особистих цінностей, виховуємо своєю присутністю й відсутністю, виразом обличчя, звичним тоном спілкування з людьми, обстановкою в квартирі, ставленням до праці та дозвілля.

Шановні батьки та педагоги, запам’ятайте!

– Якщо діти живуть в умовах постійною критики, вони навчаються осуджувати.

– Якщо діти живуть в умовах ворожнечі, вони навчаються насильству.

– Якщо дитину постійно висміювати, вона навчається зневажати себе.

– Якщо дітей постійно соромити, вони навчаються почувати провину.

– Якщо діти живуть в умовах толерантності, вони навчаються терплячості.

– Якщо дітей підтримують, вони навчаються впевненості в собі.

– Якщо вчинки дітей схвалюють, вони навчаються самоповаги.

– Якщо діти живуть в умовах справедливості, вони навчаються бути справедливими.

– Якщо діти живуть у безпеці, вони навчаються довіряти.

– Якщо діти живуть із визнанням, вони навчаються дружелюбності. Вони знаходять любов на землі.

оголошення

05-03-2020

Коронавірус: профілактика, інфікування і поширення

Настанови МОЗ

12-03-2020
До уваги всіх учасників освітнього процесу!

     
05-05-2020